Generell informasjon

 
 

Teknisk delegert

Teknisk delegert: Sylvi Ofstad

Assisterende teknisk delegert: Geir Mauseth

Assisterende teknisk delegert: Ella Gjømle Berg

Jury

Jury består av teknisk deleger, assisterende teknisk delegert og rennleder (Terje Nilsen)

Skilisens

Løpere uten gyldig skilisens (sesonglisens) må løse engangslisens for hver start. Engangslisens koster kr 60,- for løpere tom 25 år og kr 150,- for løpere 26 år og eldre.

Startnummer

Startnummer hentes av den enkelte løper i startområdet rett i forkant av start (30 min. før første start i klassen). Startnummer til teamstafetten utleveres lagvis på rennkontoret, Løperen er ansvarlig for at startnummer leveres inn.

Ved manglende tilbakelevering av startnummer etterfaktureres kretsen med kr 500,- pr. ikke tilbakelevert startnummer.

Brikker

Vi bruker EMIT tidtakersystem. Husk å ta med egen brikke! Brikke kan leies hos arrangør ved henvendelse på rennkontoret for et gebyr på kr. 100,- pr. dag. Ved manglende tilbakelevering av brikke etterfaktureres kretsen med kr. 750,- pr. ikke tilbakelevert brikke.

Trekking / seeding

Seeding foretas i henhold til gjeldende reglement.

Torsdag 28. mars:

Seeding semifinale; laget med lavest antall FIS punkter, enten sprint eller distanse, på stafettlagets to utøvere starter som nummer 1, nest lavest som nummer 2 osv. Rennet er åpent for jenter 15 år og eldre og for gutter 17 år og eldre.

Lagene deles inn i 3 grupper:

  1. Lag der begge løpere har FIS -punkter. Lag med lavest FIS pkt. sprint eller distanse gir best seeding

  2. Lag der en av løperne har FIS -punkter. Lag i denne gruppen kommer etter alle lag i gruppe

  3. Lag der ingen av løperne har FIS -punkter. Ingen seeding. Trekkes og får startnummer fortløpende etter siste lag i gruppe B.

Fredag 29. mars:

Her deles feltet 5 – og 10 km. De påmeldte deles inn i grupper på 30 løpere etter FIS-punkter, så trekkes løperne internt i gruppene. Gruppe 4-3-2-1 flettes inn i hverandre, etter at de er trukket. Det betyr at vi på de 120 siste startnumrene vil få dette oppsettet: 4-3-2-1-4-3-2-1-4-3-2-1… osv. (15 sek. startintervall.)

Lørdag 30. mars:

Påmeldte løpere deles i grupper på 35-40 løpere, etter FIS-punkter. Deretter trekker man internt i gruppene og den beste gruppa starter til sist. Den gruppe med høyeste FIS-punkter starter først.

Søndag 31. mars:

Seeding etter sammenlagtliste Equinor NC, se Sesonginformasjoner, NSF.

Drikkestasjoner

Arrangøren vil ha 1 drikkestasjon (pr runde) på 30 km og 50 km. I tillegg etableres langesoner hvor lagledere kan lange drikke/mat. Disse vil bli merket av på løypekart

Dopingkontroll

Dopingkontroll kan bli gjennomført iht. NIFs og Antidoping Norge sine regler.

Premiering

De tre beste i hver NM-distanse blir tildelt NSFs medalje i henholdsvis gull, sølv og bronse. Premiering for øvrig iht. NSFs nye vedtekter for NM. Deltakerpremie til alle utøvere. De seks beste i hvert renn premieres ved seremoni.

Deltakerpremie til alle.

For alle renn blir det blomsterseremoni umiddelbart etter målgang.

Premieutdeling skjer fortløpende etter offisielle resultater.

Torsdag 28. mars

Premiering NM Team Sprint.

Fredag 29. mars

Premiering NM 5 og 10 km + FH.

Lørdag 30. mars

Premiering NM 30 og 50 km. Premieutdeling til de tre beste sammenlagt i U23-cupen + FH.

Søndag 31. mars

1/3 premiering av hver klasse i Equinor NC-finale og NSFs premiering av alle deltakere i Equinor NC-finale fortløpende etter hver klasse.

Treningstider

Tirsdag 26. mars kl. 10.00 – 18.00

Onsdag 27. mars kl. 09.00 – 12.00 (offisiell trening)

Torsdag 28. mars kl. 10.00 – 12.00

Lørdag 30. mars kl. 16.30 – 18.00

Akkreditering

Akkrediteringskort, parkeringskort og informasjonsmapper for kretser, forbund, gjester og presse utleveres på rennkontoret.

Kretsene melder inn løpere, trenere og  ledere (klubb- og kretsledere) på mail til hanne.kvale@g-sport-brandbu innen 20.mars.

Garderober

Det er garderober/dusj i servicehuset på Lygna stadion.

Kiosk / kafe

Det vil være salg av diverse mat og drikke i kafe og kiosker på skistadion og smøreområdet.Betaling med vipps, kontant og betalingsterminal.

Bankett

Løpere og ledere inviteres til bankett lørdag 30. mars kl. 19:30 i servicehuset på Lygna Skisenter. Påmelding til arrangøren på e-post forpleininglygna@yahoo.com. Påmeldingsfrist 20. mars. Kuvertpris kr 400,-. Begrenset antall plasser. Først til mølla gjelder. Betaling skjer ved påmelding til kontonummer 2280.40.08210 . Det må fremkomme av betalingen hvilke person(er) den gjelder for og evt. matallergi.

Vi ønsker å sette opp buss fra banketten til overnattingstedene i Gran, dette vil medføre en egenandel. Det er fint om dere opplyser om behov for skyss ved påmeldingen. Mer info kommer på www.lygna2019.no

Bankettbillett hentes på rennkontoret.

Aldersgrense 18 år.

Kontaktpersoner

Kretsene må melde inn navn, mobilnummer, epost og bosted under NM for sine kontaktpersoner i tilfelle noe uforutsett skulle inntreffe.

Kontaktinformasjon meldes NM pr mail: hanne.kvale@g-sport-brandbu.no